Thursday, March 10, 2011

sekuntum bunga buat Seri Kota Puteri 2...........


Panglima No1 DK KP2(yg baringtu)... nadi dikir sudah tercurah dilubuk hati beliau...... 
Gong... hasil seni cikgu Atikah.. dan mercu gong adalah hasil ukiran bapanya Azreen 2RK1 2010. Namun cikgu Atikah sudah berpindah menabur bakti di bumi Pahang, manakala Azreen dan keluarganya sudah kembali ke bumi Kelantan tanah tumpahnya darahku. Sumbangan mereka berdua tidak akan dilupa sampai bila-bila...  salam satu jiwa...
barisan orang kuat dikir barat kp2 dari awal pnubuhan hingga kini....  Aku paling bangga dengan Pendekar Hafiz, beliau memang berani kerana benar. walaupun diharamkan join DK oleh sesetengah guru yg berintikan hasad dengki.. namun beliau tetap gah hadir menyemarakkan seni kebudayaan warisan ibunda kita..... 
barisan adik beradik DK mendengar taklimat berharga dari Abang long mereka iaitu Panglima Maikel Yazid.... Memang hebat betolla diorang. berdisiplin, berilmu, beramal. Ceewahhh... macam lagu MRSM la pulak,,,
tengok pada gong ni... aku teringat pada rakan kongsi aku.... cikgu Rahim... addeiii bilakah dapat kembali bersatu menyemarakkan nama KELATE kito di bumi Johor ini...... eh Hang Faiz tu, ni pun tulang belakang DK KP2... kalau beliau xde.. jadi macam sunyi pulak. Ntahla... aku pun xtau kenapa jadi macam tu... mungkin mimik muka beliau mengenangkan aku pada rakan hardcore DK masa di sekolah menengah dulu......
ha.... yang besar ni anakandanya Bro Rahman. Memang semangat pelik kalau main dikir... tapi kalau dia penat, masa tengah dikir pun bolih terlelap. hadededeiiiii..... yang sebelah anak Bro Rahman tu adalah tukang Karut tersohor buat masa kini. Fauzan ni... memang dah macam orang Kelantan... kalau menyanyi memang pekat bunyi Kelantan. Hebat.... hebat.. Tahniah tahniah tahniah bos... jangan lupa berjoget lagi. kikikikih..... lu memang BATU.(rock)
ha.. ni dia.... adik bongsu DK KP2. Putera Hanif. Jiwanya kental walaupun kecil... katanya nenek aku, kecil kecil  macam lidi, katanya aku pulak... kecik-kecik dah kna tembak pistol air ngn Kili.... adedededeiiii.... pedih gila kena pistol air tu... dorang main-main masa basuh gelanggang simen kat tepi padang KP2........... tapi putera Hanif kita takdala nangis macam si  Nani MAN UTD tu yg kalah ngn team LIVERPOOLku.... BooOOOOooOOoooo Nani...  hahahahahha......
aikkk.... yang berkacamata tu...????? anak David Teo bro... hahahahaha......
untuk pengetahuan semua... ahli DK KP2 adalah terdi daripada pelajar tingkatan1,2,3 dan 4. kecuali form 5...... mmmm??? hahahaha...... aku takde jawapan untuk f5 kita.... memang  menarik... smua tingkatan ada. ilmu yang ku tanam hanyalah semangat persaudaraan dalam jiwa...... bila serasi... barulah persembahan jadi cuuunnnn beb....
pemakaian ini adalah idea berharga daripada PK1 yang amat aku kagumi..... 
pemakaian JC pula idea kawanku dari Rusila, Terengganu.. Hanafi Grandis... tokey kedai  ternama d Terengganu... 
Comelnya gajahku... dapat menampung lebih drpd 20 orang..... yakk... 
pra persembahan di hadapan Pn. Maznita.. 
lalalalalalalalala..........
ha... ni dia... raja bunga DK KP2.. segala gerak tari adalah hasil nukilan beliau... aku hanya bg sedikiiiiiiiiiitttttttt je idea. yang lain smuanya dimodified oleh beliau...  
wow.... pemilihan pakaian DK KP2          ~1
~2
~3
~4
~5
~6
~7
daripada 7 contoh baju dikir barat... yg ke 6... aku rasa cun... ahahahahaha... jaga2... 2011 kita buat baju yg paling special... kikikikih... thank you so much puan PK1. Jasamu akan dikenang hingga akhir hayatku....
pertandingan DK sempena PPda....
baju dikir yang di sewa dari Ketereh, Kota Bharu, Kelantan... thank you Cikgu Isa... smk Ketereh..
Hero-hero di atas ni memang sudah boleh berjalan sendiri.... seandainya aku sdah tiada d KP2. Aku mohon pada mereka.. perturunkanlah ilmu kepada adik2 yang lain.. jangan disia-siakan ilmu kesenian budaya teragung ini. Selagi hayat dikandung badan selagi itulah perluasan kuasa akan terbina melalui pendermaan ilmu yg ikhlas dari hati...
yakboktammmm....... hahahahaha.... berita harian  isnin 7 mac 2011
Opocottttt...... !!!! hahahahahaha..... ni dia sang puteri KP2 yang menyerikan lagi sinar DK KP2... beliau seorang yang rajin peramah penyayang dan berhati mulia. Aku amat kagum dengan kehadiran beliau. Sinar matanya begitu bercahaya dalam  menguruskan hal-hal berkaitan dikir barat di SMK SERI KOTA PUTERI 2..... pernah suatu ketika beliau mengatakan beliau akan pergi meninggalkan kita semua. Entah di mana la beliau berada sekarang. Terlampau banyak jasa budi baik beliau dalam memacu semangatku sewaktu aku djatuhkan oleh si sallina itu. Tidak sempat aku nikmati nikmat kegemilangan DK KP2 bersama beliau....Beliau yang daku amat hormati dan rindui adalah CIK SYAZANA AKMA ( ladyboss).......  adedededeiiii.... bosss... gua bosan la 2011... dah macam hidup dalam bilik mayat kat bilik guru tu.... yg utama gua sakit jiwa angkara salina durjana itu...... hehehehe... gambar gadis di atas sekadar pelepas rindu je boss.... bila aku tengok adik ni aku teringat kat mu bosss.... salam satu jiwa dari DK KP2 dalam persaudaraan sampai bebila......














No comments:

Post a Comment

Super Mario Game

Bubbles